اموزش کیوکوشین کاراته
کیوکوشین خوزستان
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, توسط سارا گلچین |

 

 

قبل از شروع یک قلم و کاغذ واسه محاسباتتون بردارید .

ابتدا اندازه قدتان را برحسب متر روی کاغذ بنویسید.برای مثال اگر قدتان 185 سانتیمتر است  1.85 متر را بنویسید.

سپس 1.85 را به توان 2 برسانید.برای مثال 1.85 ضربدر 1.85 که جواب 3.4225 است.

در مرحله بعد وزنتان را برحسب کیلوگرم بنویسید.

سپس وزنتان را بر عدد به دست آمده تقسیم کنید.برای مثال اگر وزنتان 80 کیلوگرم است،80 را بر 3.4225 تقسیم کنید.اگر جواب بدست آمده 18 یا کمتر از 18 شد شما فردی لاغر و اگر بین 18 تا 24 شد فردی نرمال و اگر عدد بدست آمده از 24 بیشتر بود شما فردی چاق هستید.


 
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 14 مرداد 1392برچسب:, توسط سارا گلچین |

 

راهکار بدست آوردن باسن و ران متناسب
راهکار بدست آوردن باسن و ران متناسب، تمرکز بر گروه‌های عضلانی چهار سر (جلوی ران)، ‌‌هامسترینگ (پشت ران)‌ و گلوئتال (باسن) است.
تقویت این عضلات باعث افزایش قدرت شما در انجام تمام کارهایی است که انجام می‌دهید. مثل بالا رفتن از پله‌‌ها، از روی صندلی بلند شدن، بلند کردن بچه از روی زمین و پیاده‌روی.تقویت متعادل این عضلات برای حفظ عملکرد مطلوب آنها ضروری است در غیراین صورت مشکلاتی مانند اختلال راه رفتن، مشکلات تعادل و اختلال در فعالیت‌‌های روزمره به وجود می‌آید.


وقتی یک قسمت از پا بیش از قسمت‌‌های دیگر تقویت شود می‌تواند باعث کشیده شدن لگن و ران و خارج شدن از حالت تقارن طبیعی گردد که این مساله به اختلال در ثبات و در نتیجه درد کمر، ران، زانو و مچ پا منجر می‌شود....ادامه مطلب



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:, توسط سارا گلچین |

 

نقش تنفس در کیوکوشین کاراته


در هنرهای رزمی به انواع خاصی از تنفس بعنوان عوامل بنیانی اهمیت زیادی داده می شود از طریق تنفس انرژی و حیات از کائنات از طریق ریه ها جذب خون گردیده و سپس به تمام قسمتهای بدن از جمله تمام سلولها می رسد. تنفس صحیح از اهمیت ویژه ای برخوردار است...

 

به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:, توسط سارا گلچین |

 


 

ماواشی گری (لگد دورانی)

 


 

ماواشی گری (لگد دورانی)
 


مسلماً ماواشی‌گری یکی از ضربات مشکل و دشواری است که بسیاری از کاراته‌کاها آنرا بطور ضعیفی اجرا می‌کنند، پس:

برای بهبود و ارتقاء سطح کیفی ماواشی‌گری خود چه باید کرد؟

1. این اطمینان را حاصل کنید که انعطاف‌پذیری بدنی کافی برای اجرای این لگد را دارا می‌باشید. برای اجرای تکنیک ماواشی‌گری بایستی دارای پاهایی انعطاف‌پذیر بوده و زاویه بین پاها بیشتر از 90 درجه باشد. برای پی بردن به میزان زاویه پاها می‌توان پاها را روی زمین روبروی دیوار باز کرد، اگر پاهای شما 90 درجه و یا بیشتر از این میزان باشد احتمالاً قادر به اجرای این لگد خواهید بود و اگر زاویه پاهای شما کمتر از 90 درجه باشد پس احتیاج به نرمش خصوصاً در ناحیه کشاله ران خواهید داشت. هر چه زاویه بین پاهای شما بیشتر باشد مسلماً مجری لگدی بهتر و مؤثری خواهید بود. با این حال بایستی تکنیک صحیح و درست لگد دورانی را بیاموزید.

2. برای بالا بردن میزان انعطاف‌پذیری پاها می‌بایست یک برنامه نرمش برای خود تدارک ببینید. پاهای خود را در جلوی دیوار تا حد نهایی انعطاف آن باز کنید (نباید دردی را احساس کنید)، حدود 15 ثانیه تا 2 دقیقه نگه دارید و بعد به آنها استراحت بدهید. برای پیشرفت سریع، این حرکت را 2 تا 3 بار در هر جلسه انجام دهید. فراموش نکنید که گاهی اوقات رو به عقب و رو به جلو خم شوید. اجرای این حرکت در 4 تا 6 نوبت در هفته موجب انعطاف خوب عضلات پاها می‌گردد.

3. هنگام اجرای ماواشی‌گری باید به پنجه پا اجازه چرخش بین 90 تا 180 درجه را داد(پایی که به روی زمین قرار دارد)، این عمل موجب استاد تن‌زاده در حال اجرای ماواشی‌گریمی‌شود که لگد، مسیر بیشتری را بپیماید و کفل‌ها نیز نقش مهم خود را ایفا کنند. اغلب مشاهده می‌شود که هنرجویان تلاش می‌کنند تا انگشتان پا را در حین اجرای لگد ماواشی‌گری رو به جلو نگه دارند. این عمل از مکانیسم صحیح عملکرد کفل‌ها و کشش پاها به سمت جلو، ممانعت می‌کند.

4. شیوه حرکت مناسب دست برای اجرای ضربه ماواشی‌گری و برگشت مجدد پا به حالت اولیه بر روی زمین در همان مسیر، ضروری است. توضیح در مورد شیوه حرکت دست مشکل است و در قالب کلمات نمی‌گنجد، باید در دوجو و از استاد خود در مورد شیوه حرکت آرنج سؤال کنید و سپس آنرا تمرین نمایید. شیوه حرکت مناسب و صحیح دست، نقش مؤثری را در ارتقاء و بهبود سطح کیفی یک ماواشی‌گری ایفا می‌کند.
5. در حین اجرای تکنیک ماواشی‌گری، سر نباید به سمت جلو خم شود، معمولاً بالا تنه به میزان 90 درجه یا بیشتر به پهلو یا عقب متمایل می‌گردد، باید توجه داشته باشید که بالا تنه نباید به سمت جلو متمایل گردد چرا که در این صورت کفل به سمت عقب بر می‌گردد و مانع از ایجاد تعادل و تمرکز بر روی تکنیک می‌گردد.

در صورتی که نکات یاد شده کمکی به تمرین شخصی شما نکرد، می‌بایست از استاد خود بخواهید تا ماواشی‌گری شما را به دقت زیر نظر بگیرد. مسلماً ذکر تمامی نکاتی که در اجرای غلط و نادرست تکنیک ماواشی‌گری توسط هنرجویان مشاهده شده، کاری دشوار می‌باشد.

 
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:, توسط سارا گلچین |

•حرکات کششی بالستیک (Ballistic Stretching)

•حرکات کششی پویا (Dynamic Stretching)

•حرکات کششی فعال (Active Stretching)

•حرکات کششی غیرفعال (Passive Stretching)

•حرکات کششی ایستا (Static Stretching)

•حرکات کششی ایزومتریک (Isometric Stretching)

•حرکات کششی (PNF) (Proprioceptive Neuromuscular Facilitation)


 

مقدمه

ورزشکاران از تمرینات کششی پیش و پس از تمرینات جسمانی استفاده می نمایند. معمولا حرکات کششی، قبل از تمرین  به منظور گرم کردن و آماده نمودن دستگاه عصبی ـ عضلانی برای اجرای حرکت و پس از تمرین، برای بهبود انعطاف پذیری انجام می گیرند. بهبود انعطاف پذیری که با انجام تمرینات کششی حاصل می شود باعث افزایش دامنه حرکتی ورزشکاران شده و میزان بروز آسیب های عضلانی را کاهش می دهد. حرکات کششی را می توان به دو دسته کلی پویا و ایستا تقسیم کرد. انجام حرکات کششی پویا منجر به بهبود انعطاف پذیری در طی حرکت اندام ها و انجام حرکات کششی ایستا موجب بهبود انعطاف پذیری ایستا (وقتی اندام حرکت پویا ندارد) می شود. از سوی دیگر این دو دسته حرکات کششی را می توان به شکل های مختلف اجرا نمود که بر این اساس می توان آنها را به ترتیب زیر دسته بندی کرد:



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:, توسط سارا گلچین |

در این مقاله به ذکر دو تصور غلط راجع به کشش می‌پردازیم: اینکه داشتن انعطاف‌پذیری زیاد، همیشه مانع آسیب‌دیدگی می‌شود و اینکه انجام کشش پیش از فعالیت‌ بدنی از آسیب رساندن به بدن جلوگیری‌ می‌کند. یک عضله را نباید تا حد پارگی آن مورد کشش قرار داد. پارگی‌های عضله غالباً در نتیجه ترکیب ویژه و همزمان یک کشش و یک انقباض رخ می‌دهند، کشش و انقباض نباید تا بیشترین حد انجام شود. برخی اوقات، انقباض در واقع یک گرفتگی عضلانی است که از ضعف مزمن عضله ناشی می‌شود. حتی منعطف‌ترین ورزشکاران نیز به آسیب‌ ناشی از استفاده بیش از حد دچار می‌شوند که خود بصورت گرفتگی عضلانی نشان می‌دهد. اگر ورزشکاری با گرفتگی عضلانی به تمرین ادامه دهد، ممکن است (و اغلب هم اتفاق می‌افتد) کشیدگی زیاد آن عضله باعث پارگی آن شود، بنابراین انعطاف‌پذیری زیاد به تنهایی از آسیب‌دیدگی جلوگیری نمی‌کند. اگر عضلات یک عضو یا یک طرف بدن بیش از عضلات مشابه در طرف دیگر بدن کشیده شوند، ممکن است یک مشکل عصبی یا استخوانهای غیرمنظم داشته باشید. برای مثال، لگن پیچ‌خورده باعث می‌شود که عضلات همسترینگ یک طرف بیش از عضلات همسترینگ دیگر کشیده شود. کشش بیش از اندازه عضلات کشیده شده، نمی‌تواند علت کشیدگی غیر طبیعی آنها را تعیین کند. در این نمونه، نه لگن اصلاح می‌شود و نه علت این بی‌نظمی که می‌تواند عصبی یا فیزیکی باشد، مورد بررسی قرار می‌گیرد. گرچه ممکن است این کشش به صورت موقتی به شما احساس بهتری بدهد، اما علت نهفته آسیب را از بین نمی‌برد. به همین سبب است که کشش و بویژه کشش استاتیک قبل از تمرین بدنی، مانع آسیب‌دیدگی نمی‌شود. علاوه بر این ، با انجام چند ثانیه کشش استاتیک نمی‌توانید چابکی زیاد و یا حداکثر سرعت را از خود بروز دهید، زیرا عضلات شما به محرک کمتر پاسخ می‌دهند و در نتیجه هماهنگی‌تان غیرفعال است. کشش‌های استاتیک، تولید نیروی عضلات کشیده شده را کاهش می‌دهند. این موضوع در تحقیقات بسیاری ثابت شده است. قرار دادن عضلات پشت ساق پا در معرض کشش‌های 30 ثانیه‌ای، نیروی آنها را پس از آن کشش کاهش می‌دهد. سه کشش 15 ثانیه‌ای عضلات همسترینگ، عضلات چهار سرران و عضلات پشت ساق پا در بسیاری از نمونه‌های افراد جمعیت آماری منجر به کاهش حداکثر سرعت یک پرش عمودی شد. برای چند دقیقه پس از کشش استاتیک شدید، تولید نیروی حداکثر ضعیف می‌شود. اگر بخواهید بلافاصله پس از یک کشش استاتیک، حرکتی سریع و فعال انجام دهید، ممکن است به عضلات کشیده شده آسیب برسانید. این هشدار در مورد یک تمرین بدنی منفرد است نه تمرینات طولانی مدت. انجام کشش‌های استاتیک قبل از یک تمرین بدنی مشتمل بر حرکات فعال، با نتیجه معکوس همراه است. اهداف گرم کردن عبارتند از: هوشیاری بیشتر، هماهنگی بهتر، قابلیت ارتجاع و انقباض بیشتر عضلات و بازده بالای سیستم‌های تنفسی و قلبی – عروقی. کشش‌های استاتیک، ایزومتریک یا آرامبخش، برای گرم کردن مناسب نیستند. انقباض‌های ایزومتریک فقط شما را خسته می‌کنند و از هماهنگی‌تان می‌کاهند. از سوی دیگر، کشش‌های آرامبخش و منفعل تأثیر آرامشی دارند و حتی می‌توانند شما را کسل و خواب‌آلود کنند. پس چه چیزی می‌تواند از آسیب‌ها جلوگیری کند؟ تمرین‌های قدرتی که نیروی گروه‌های عضلانی مخالف را متعادل می‌کند (و مشکلات بی‌نظمی استخوانی را که قبلاً ذکر شد برای شما فراهم نمی‌آورند). تحقیقات نشان می‌دهد که تفاوت زیاد قدرت بین دو گروه عضلانی مخالف (برای مثال نسبت عضلات همسترینگ به چهار سرران کمتر از 50 درصد باشد) و عدم تعادل قدرت بین این دو گروه عضلانی در دو سمت بدن، دلایل اصلی آسیب‌ها هستند. در مورد انقباض بیش از حد (تحریک زیاد عصبی) یا ضعف (ممانعت زیاد عصبی) ایجاد شده توسط مفاصل بی‌نظم یا مشکلات عصبی نیز تمرینات ویژه قدرت به شما کمکی نخواهند کرد. تمرینات قدرتی یا بر عضلات بسیار کشیده شده فشار وارد می‌آورد و یا اینکه با به کار واداشتن دیگر عضلات بر عضلات ضعیف تأثیر نمی‌کند. برای حل چنین مشکلاتی علاوه بر دیگر درمانها به کمک یک متخصص حرکت‌شناسی کاربردی نیز نیاز دارید که جهت طبیعی کردن کشش عضلات، تمرینهای خاصی را برایتان تجویز می‌کند. راه دیگر جلوگیری از آسیب‌ها، یادگیری شکل مؤثر حرکات است. در تکنیک‌هایتان،‌ کشیدن ناگهانی عضلات تازه کشش یافته را برای خنثی کردن حرکت سریع یک توده عضلانی نسبتاً بزرگ حذف کنید. ممکن است این چنین کشیدگی‌هایی برای مثال منجر به پارگی در عضلات پای محور در یک ضربه لگد شوند. یک تکنیک خوب، راحت و آسان انجام می‌شود. تکنیک را بدرستی تمرین کنید و عادت کنید برای جلوگیری از کشیده شدن عضلاتتان، تنها زمانی که فاصله مناسب است تکنیک‌هایتان را پرتاب کنید. دلایل دیگری نیز برای آسیب‌دیدگی وجود دارد. دامنه این دلایل از تمرینات غلط تا عواملی مانند سطح نامناسب محل تمرین (زمین بسیار سخت و یا زیرانداز بسیار نرم)، دما، رطوبت گسترده است. در مقالات بعدی، در مورد دلایل دیگر بیشتر بحث خواهیم کرد.

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:, توسط سارا گلچین |

کاتا

کاتا در مورد هر کمربند فرق میکند که به اختصار طبق قانون جهانی بیان شده است .لزوم کاتا در کاراته بسیار میباشد چرا که تمرینات وتجربیات اشخاص مهم در جهان از هم وغم آنها برتکیه بر اصول و روشهای انجام کاتا دارد برای مثال وقتی که از استیو آرنیل اولین مرد 100 کمیته سوالی مبنی بر چگونگی انجام این مبارزه موفق توسط او از طرف خبرنگاران بعد مسابقه انجام شد ایشان در جواب آنها گفتند که در روز شش ساعت به تمرین کاتا (پینان )میپرداختند حال چطور است که ما اصول اولیه خود را در کیوکوشین فراموش کنیم درست است که کیوکوشین بر کمیته .وتمشیواری تمرکز دارد اما نباید تمرینات کاتا فراموش شود.برای آموزش آن به قسمت ویدئوی ما (آپارات)مراجعه فرمایید

کاتا:در معنی اصلی این کلمه به معنی فرم انجام یک روش گفته میشود ،در اصل روش مبارزه با یک حریف خیالی میباشدحال در اکثر روشها وسبکهای کاراته دارای اصول منظمی میباشد و همچنین دارای نقاط مشترک بسیاری است.برای مثال

1- مراسم آغازين کاتا
2- اجراي دقيق کاتا.
3- مراسم پاياني کاتا.

بهترين روش براي يادگيري يک کاتا عبارت است از :

1- حرکت پاها و چرخشها را بياموزيد.
2- حرکت دستها را ياد بگيريد.
3 -حرکات پاها و دستها را تواماٌ ياد بگيريد.
4 -بتدريج روشهاي تنفش (دم و بازدم) تمرکزها را در هر قسمت کاتا بياموزید.کاتا را تکميل و به حد کمال برسانيد.موقع کياي را ياد بگيريد.
5 -در هر با ر تمرين حد اقل سه بار پشت سر هم يک کاتا را اجرا کنيد.

اهدافکاتا
هر کاتا داراي دو هدف مي باشد.
1-اهداف فيزيکي تمرينات کاتا
علاوه بر افزايش دانش تکنيکي شخص، کاتا از نظر  پرورش جسمي دو هدف دارد. اول تقویت استخوانها وماهيچه ها براي حداکثر کارايي بيو مکانيسم شخصی. هدف دوم پرورش حرکت و انعکاسهاي سريع و واکنش سريع در وضعيت دفاع از خود.
2-اهداف متا فیزيکي تمرينات کاتا

درتمرينات کاتا کيفيت هاي غير فیزيکي نيز وجود دارند که بايد به آنها توجه بسيار کرد تکامل ذهن و روان. فروتني و تواضع، کاتا با تعظيم شروع و بعد از اجراي هر کاتا احترام انجام مي گيرد. ( با تعظيم کردن ) کاراته کا حرکات خود را در يک وضعيت آرام و آماده نبرد که در عين حال از هوشیاري کامل برخوردار است شروع می کند. مرکز جاذبه و يا تاندن نقطه قدرت و تمرکز مي شود و در اين حالت کاراته کا کاملأ آماده مبارزه مي شود.

معانی هر کاتا

1- کاتاهاي پينان: پينان يک اسم اوکينا وائي است به معني صلح آميز وظاهراٌ منظور ابداع کنندگان آن تقويت روحيه فرهنگي در خارج از محيط هاي رزمي بوده است.
2- سوکينو کاتا = کاتاي مشت يا ضربه مشت بسته
3- يا نتسو = چهارمين
4- تنشو = جزء کاتاهاي مقدماتي کاراته و به معني چرخش دستهااست.
5- سانچين نوکاتا = به معني سه مبارزه (با سانچين داچي فرق ميکند)
6- ساي هاي = يا ساي فاي معناي آخرين نقطه شکست يک کاتاي پايه است.
7- گيگ ساي داي = به معناي حمله يا هجوم اصلي يا بزرگ.
8- سي پاي = به معناي 18 حرکت يک کاتاي ناهاته است.
9- گيگ ساي شو= حمله يا هجوم کوچک.
10- گاريو = اژدهاي نشسته.
11- سي ان چين = آرامش در طوفان (ناهاتا) يک کاتاي پيشرفته است.
12- کانگوداي = نگاه کن به اسمان يک کاتاي نيمه پيشرفته.
13- سوشي هو= 54 حرکت يک کاتاي بسيار پيشرفته است.

آموزش کامل این عوامل باید توسط یک استاد مجرب به شما آموزش داده شود نه تنها با استفاده از چند سی دی یا کلیپ چرا که افرادی در کیوکوشین در کیوکوشین ادئای کمربند بالا را دارند اما در کاتای تاکیوکوهم اشکالات بسیاری دارند پس اصول وقواعد کاتا بسیار مهم است درست یاد بگیرید تا درست آموزش دهید.با تشکر

آموزش تکمیلی در آپارات ویدئوی ما

کاتا در هرکمربند

  10th Kyu Taikyoku sono Ichi

 

      9th Kyu Taikyoku sono Ni

 

  8th Kyu Taikyoku sono San

 

      7th Kyu Pinan sono Ichi

 

  6th Kyu Pinan sono Ni

 

      5th Kyu Pinan sono San

 

  4th Kyu Sanchin no Kata with Ibuki

 

      3rd Kyu Pinan sono Yon
  Sanchin no Kata with Kiai

 

  2nd Kyu Pinan sono Go
  Gekisai Dai

 

      1st Kyu Yansu
  Tsuki no Kata

 

      Shodan Tensho
  Saiha
  Taikyoku sono Ichi/Ni in Ura
  Taikyoku sono San in Ura

 

          Nidan Kanku Dai
  Gekisai Sho
  Seienchin
  Pinan Sono Ichi in Ura

 

              Sandan Sushiho
  Garyu
  Seipai
  Pinan Sono Ni in

.: Weblog Themes By LoxBlog :.