اموزش کیوکوشین کاراته
اموزش کیوکوشین کاراته
کیوکوشین خوزستان
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, توسط سارا گلچین |

تاریخچه نینجوتسو

تقریبا" در قرن ششم میلادی ( بودیسم ) وارد ژاپن شد و منجر به درگیری بین كسانیكه میخواستند بودیسم را بصورت یك مذهب رسمی درآورند و كسانیكه از ( شینتوایسم ) بعنوان مذهب ملی طرفداری میكردند شد.
طبق شواهد موجود پیشینیان نینجاهای ژاپنی از طرفداران بودیسم بودند و به همین دلیل یاغی نام گرفتند ، آنها در اوایل قرن هفتم برای فرار از شكنجه مذهبیون و كشته شدن توسط نیروهای سلطنتی به كوهستانهای نزدیك كیوتو رفتند و بعدها ( یامابوشی یا زاهدان كوهستان ) نام گرفتند آنها فلسفه عارفانه خود را بر پایه واقع بینی عملی پایه گذاری كردند و برای حمایت از خود دانش و تمرین هنرهای رزمی و استراتژی نظامی را با ترس روانی و قدرتهای اسرارآمیز تركیب كردند تا بتوانند با نیروهای نظامی كم خود در دل دشمنان ترس ایجاد كنند.

تاریخچه نینجوتسو

یكی از رهبران یامابوشی ها تلاش كرد كه بین مرتجعین بودیسم و طرفداران شینتوایسم صلح ایجاد نماید كه نتیجه آن سرازیر شدن جنگجویان دولتی برای سركوبی یاموبوشی ها شد . البته این عمل نیروهای دولتی باعث شد تا یامابوشی ها یا نینجاها به تكمیل فنون رزمی و جنگی خود كه بوسیله آن در برابر دشمنان مقاومت می كردند بپردازند.
در سال 1192 با شروع دوران فئودال ژاپن تعدادی از طوایف فامیلی نینجاها منشعب شدند و به چریكهای حرفه ای و نیروهای سری تبدیل شدند كه به استخدام اربابان ایـالات مختلف (دایمیوها ) در می آمدند .
در بین سالهای 1192 و 1333 بعد از میلاد تعداد مكتبهای نینجا به 25 مكتب باتكنیكهای خاص خود رسید .
در اكثر این سالها دو ایالت (( كوگا و ایگا )) در ژاپن توسط نینجاها اداره میشد . خانواده های ( هاتوری ، موموچی ، و فوجی بایاشی ) از معروفترین خانواده های نینجا بودند . از تحقیقات بدست آمده عقیده بر این است كه هنر رزمی نینجوتسو ریشه در قلب تاریخ كهن چین و ژاپن دارد ، عقاید و نظرات فراوانی از شروع و گسترده شدن این هنر رزمی در جهان وجود دارد .
این عقیده كه نینجوتسو همراه با آئین بودا به ژاپن وارد شده قویتر و محكمتر است ، سالهای گذشته در چین و ژاپن به مهارتهای یك نینجا اهمیت های فراوانی داده میشد .
آنها یك نینجا را انسان فوق العاده می دانستند و به شدت از آنها میترسیدند ، گفته میشود سرچشمه نینجوتسو قبل از ورود به كشور ژاپن به نام (( فاشو یعنی هنر سیاه چینی )) لقب داشته است و بعد از اینكه به كشور ژاپن وارد شد توسط ژاپنی ها اصلاح و به تدریج توسعه و ترویج یافت و به هنرهای رزمی زیبا و سریع ، مخوف و پیچیده مبدل شد .
دركشور چین معمولا" نینجوتسو ( یین ، سین ، شو ) یا تكنیكهای ناپدید شدن جسم نامیده میشد . اولین سند نوشته شده ای كه در آن نینجوتسو نامبرده شده است كتابی سیزده جلدی مربوط به استراتژی نظامی ( علوم لشكر كشی ) با نام "" هنر رزم "" كه توسط ( سان تزو ) نوشته شده است استفــاده از نینجــوتسو به عنــوان یك تاكتیك نظـامی در آخرین جلد این كتاب و در بخشی بنام "" یوما "" شرح داده شده است .
آموزش در نین جوتسو به 9 قسمت از مبتدی تا عالی دسته بندی شده:

  1. یادگیری و مهارتهای پایه
  2. یادگیری نظم و انضباط
  3. فراگیری فنون مقابله با حریف
  4. هنر آكروبات رزمی
  5. كلاس‌های شیدوشی كای
  6. یادگیری انواع تمرینات
  7. نحوه فراگیری عبور از موانع
  8. كاربرد سلاح در هنر رزمی
  9. آموزش شنا در آب

یكی از برجسته ترین خصوصیات نین جوتسو این است كه بدن و جسم را پایگاه فكر و اندیشه می‌داند و كالبد آدمی را آموزش می‌دهد تا با آن روح را بسازد. اصول اصلی و اجرای تكنیك‌ها نیاز به سرعت، تعادل، تمركز، قدرت و تنظیم زمان تنفس و كنترل آن دارد و بدون آن فاقد ارزش است که از شعار های نین جوتسو نیز می باشد یعنی" قدرت سرعت تعادل انعطاف تمرکز پنج هنر نینجاست .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: